Za vas smo pripravili kratek pregled postopka, ki vam bo olajšal začetke pri snovanju vašega novega doma .

1. ZEMLJIŠČE ZA GRADNJO
Zemljišče na katerem želite graditi vašo hišo, mora biti po občinskih odlokih namenjeno gradnji objektov ali kot drugače pogovorno imenujemo parcela mora biti zazidljiva. Le na takšnem zemljišču je mogoče graditi.
V kolikor boste zemljišče kupili je priporočljivo, da se pred nakupom najprej pozanimate kaj in na kakšen način je možno graditi na izbranem zemljišču. Pred končnim nakupom priporočamo, da naročite in skrbno preučite lokacijsko informacijo v kateri so navedeni vsi ključni pogoji gradnje, predvsem omejitve. Te vam bodo delale največje težave, zato predlagamo, da se že v fazi nakupa obrnete po pomoč na naše podjetje. Zapisi v dokumentu so velikokrat zahtevni in za posameznika težko razumljivi. Pri tem vam bodo z veseljem pomagali naši strokovnjaki in vam na osnovi lokacijskih omejitev in vaših želja pomagali izbrati ali zasnovati najbolj primerno hišo.

2. LOKACIJSKA INFORMACIJA
Za izris idejne zasnove potrebujemo Lokacijsko informacijo. Lokacijska informacija je uraden dokument, ki po zakonu ni obvezen, je pa vir informacij o merilih in pogojih, ki jih je potrebno upoštevati pri načrtovanju gradnje na določenem zemljišču. V lokacijski informaciji dobimo podatke o:
– prostorskih aktih, ki veljajo na območju zemljiške parcele,
– namenski rabi prostora,
– območjih varovanj in omejitev,
– vrstah dopustnih dejavnosti, – vrstah dopustnih gradenj in drugih del ter vrstah dopustnih objektov glede namen,
– prostorskih ukrepih
– spremembah in dopolnitvah oziroma priprave novih prostorskih aktov na območju, kjer se nahaja nepremičnina.

3. IDEJNA ZASNOVA IN NAČRTOVANJE
Idejna zasnova je izris hiše po vaših individualnih željah in potrebah ter osnova za nadaljnjo pripravo ponudbe. Usklajena je z danostmi zemljišča namenjenega za gradnjo in prostorskimi omejitvami navedenimi v prostorskih aktih občine. Za izris idejne zasnove in pripravo ponudbe potrebujemo LOKACIJSKO INFORMACIJO.
Na podlagi lokacijske informacije vam lahko v našem biroju izrišemo individualno idejno zasnovo ali prilagodimo katero on naših že obstoječih hiš.

4. PONUDBA in PODPIS POGODBE
Za izdelavo ponudbe potrebujemo lokacijsko informacijo ali idejno zasnovo, ki vam jo je zasnoval vaš arhitekt in je že skladna s prostorskimi akti. Na podlagi prejete lokacijske informacije in vaših želja, vam bomo pripravili ponudbo.
Sledijo sestanki in usklajevanja, da pridemo do končne ponudbe in podpisa pogodbe. Po podpisu pogodbe naš projektivni biro prične z pripravo projektne dokumentacije.

5. PROJEKT ZA PRIDOBITEV GRADBENEGA DOVOLJENJA
Sam postopek pridobitve gradbenega dovoljenja vodi in izvaja pooblaščen arhitekt znotraj našega podjetja. V tej fazi se pridobivajo Projektni pogoji in mnenja, v katerih se mnenjedajalec opredeli glede skladnosti dokumentacije s predpisi, ki so podlaga za izdajo mnenj, ter določi pogoje za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo gradnje in uporabo objekta.
Po pridobitvi Mnenj in uskladitvi projekta z zahtevami, se vloži vloga za izdajo Gradbenega dovoljenja na pristojno Upravno enoto. Celoten proces od začetka izdelave Dokumentacije za pridobitev mnenj in Gradbenega dovoljenja do izdaje gradbenega dovoljenja traja od štiri do šest mesecev.

6. PROJEKT ZA IZVEDBO DEL
Namen projektne dokumentacije za izvedbo gradnje je izvajalcu podati strokovna navodila za izvajanja gradnje. Projektna dokumentacija za izvedbo gradnje se izdela v skladu z gradbenim dovoljenjem in dokazuje, da načrtovan objekt izpolnjuje bistvene in druge zahteve.
Elementi iz posameznih načrtov se medsebojno dopolnjujejo in usklajujejo. Za to skrbi vsak izmed projektantov, skupen pregled in uskladitev projekta pa izvede vodja projekta, ki ima za seboj vrsto let izkušenj. Znanje vodje projekta ni omejeno samo na leseno konstrukcijo ampak usklajenost vseh elementov v hiši. Tukaj govorimo o konstrukcijskih ojačitvah in rešitvah, napeljavi osnovne elektrike in pametnih inštalacij, vodovoda, kanalizacije, ogrevanja in prezračevanja, detajlov tako vidnih kot nevidnih, kamor sodijo tudi zelo pomembni detajli rešitve vodotesnosti in zrakotesnosti hiše.

7. PROJEKTNA DOKUMENTACIJA IZVEDENIH DEL
Projektna dokumentacija izvedenih del je namenjena pridobitvi uporabnega dovoljenja, evidentiranju objekta ter uporabi in vzdrževanju objekta. Projektna dokumentacija izvedenih del prikazuje odstopanja od Projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja in Projektne dokumentacije za izvedbo del. V kolikor do teh odstopanj ne pride, se Projektna dokumentacija izvedenih del podrobno ne izdeluje. Izdela se le Vodilni načrt.
Po naših izkušnjah tudi zaradi uvedbe BIM tehnologije in rednega ter podrobnega usklajevanja in sodelovanje med nami in vami v času izdelave Projektne dokumentacije za izvedbo del le redko prihaja do odstopanj med Projektno dokumentacijo za izvedbo del in končno izvedbo del na terenu. S tem vam prihranimo strošek izdelave Projekta.