Novice / Gradimo Frischaufov dom na Okrešlju

V podjetju Rihter smo pričeli z gradnjo enega zahtevnejših projektov v vseh letih našega delovanja. Gradimo Frischaufov dom na Okrešlju. Kljub izredno zahtevnim lokacijskih razmerah smo veseli, da smo bili izbrani za izvajalca gradnje novega planinskega doma, v katerem bodo zavetje našli številni ljubitelji gora tako iz Slovenije kot tudi tujine.

Novembra leta 2019 je požar uničil kočo, ki je bila priljubljena destinacija za mnoge planince in alpiniste. Planinsko društvo Celje -Matica po požaru ni oklevalo, ampak je še močneje stopilo skupaj in pričeli so snovati projekt za izgradnjo novega planinskega doma. Z izgradnjo želijo povrniti dom, v katerem se bo ponovno širil smeh in medsebojne vezi, ter v katerem se bodo srečevali dobri ljudje.

Koncept in zasnova:

Arhitekturo doma so pripravili v arhitekturnem biroju Kultivator, kreativna arhitektura d.o.o., kjer so dom opisali takole: Nov Frischaufov dom na Okrešlju se vedutno odpira v nadstropju in 1. mansardi proti jugovzhodu. V zadnjem nadstropju (2. mansarda) pa mu uspe uloviti tudi poglede proti severozahodu in sicer proti Turški gori in Rinki. Pri snovanju je bilo osnovno vodilo postaviti nov dom v amfiteater in zaobjeti veličastne poglede gora, ki ga obkrožajo. Kamnito pritličje se nasloni na skalnat rob terena in se zlije z njim, to nam omogoči dostop preko terena tudi v nadstropje. Kamnita baza se nadaljuje tudi v nadstropju, ki je hrbet za leseni mehki del objekta, ki ga drži in varuje pred sklanim terenom. Leseni del nadkriva teraso pritličja ter senči stekleno steno pritličja. Leseni ovoj poteka proti severovzhodu vse do strehe in njenega napušča. Ovoj v les zaobjame vsa tri nadstropja (1.nadstropje, 2.nadstropje in mansarda).

Gradnja:

Kljub izredno zahtevnim lokacijskim razmeram, smo v podjetju Rihter sprejeli ta izziv in skupaj v sodelovanju s planinskim društvom Matica pričeli z načrtovanjem tako zahtevnega objekta. Sprva nam je nekoliko ponagajala zima, saj je sneg na Okrešlju vztrajal dolgo v pomlad. Junija pa smo vendarle lahko pričeli z montažo. Sprva je bilo potrebno na gradbišče zvoziti precej gradbenega materiala. Tega smo v veliki večini zvozili s helikopterjem, nekaj pa s tovorno žičnico.